söndag 5 juli 2015

Hundtips: Schampoo

Det finns många olika schampon till hundar ute på marknaden.
Olika dofter och för olika hudtyper eller pälsfärger.
Utöver det så är det olika märken.
Kan vara svårt att välja.



Jag köpte ett valpschampo till våran lilla skrutt och eftersom hon inte badar så ofta så kommer det nog räcka länge.
Jag blev rekommenderad det i djurbutiken så därför blev det just det märket jag köpte.

Oftast är de där schampona ganska dyra men det finns en sort som är mycket billigare.
Det är en sort som räcker länge, miljövänligt, luktar gott och har hunden naturliga ph värde.
Faktiskt så kan det till och med vara så att ni redan har det här märket hemma.
Det är nämligen Grumme såpa!

Så fort vårat valpschampo är slut så kommer vi övergå till det.
I första hand gulsåpa eftersom, vad jag förstått det som, är grönsåpa samma sak som gulsåpa fast med färgämnen.

Än har jag ju inte testat själv men vad jag har hört så är det lite extra bra med såpan för det blir som en tunn hinna i pälsen som gör att vatten pärlar sig ovanpå.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet avtryck så jag vet att du varit här så blir jag glad!